Momentje gezond

Winsdag of Minsdag voor kilo’s

Mijn zus kwam gisteren middag gezellig langs, wat al een te lange tijd geleden was helaas.
Dus we hadden natuurlijk genoeg gespreksstof en ondertussen genoten we van de glazen spraakwater koud of warm met een zakje smaak erin.
En natuurlijk kwam “Mommentje” ook voor in de reeks gesprekssessies.
Ik vertelde haar de reden dat ik gisteren besloot te kiezen voor mijn andere blog (die overigens ook zeker de moeite waard is om te lezen) en wat zij er van vond dat ik mijn afvalproces op mijn blog een weekje uit wilde stellen.
Grappig haar antwoord te horen, ze zat toch eigenlijk te wachten op deze wekelijkse update.
Leuk dat mensen mij trouw volgen, want vandaag tikte weer iemand me op mijn vingers dat de beruchte blog van winsdag of minsdag voor kilo’s niet online stond afgelopen dinsdag.
En gelijk hebben jullie ook, je kan niet zomaar niks van je laten horen als je besluit iedere week te updaten.
Shame on you! Mommentje! en sorry lieve zus, en alle andere trouwe volger (ster) van Winsdag of Minsdag voor kilo’s, ik heb wel degelijk nieuws over mijn weegmoment.

Het was gewoon de bedoeling het wekelijkse weegmoment afgelopen dinsdag met jullie te delen.
Totdat mij afgelopen maandagmiddag de vraag gesteld werd of het nou veel intensiever is, een derde kindje erbij in je gezin?
Mijn gedachten dwaalden af naar dit onderwerp en ik kon niet anders dan dit van me af te schrijven.
Ik dacht dan doen we een weekje geen kilo update.

De afgelopen week merkte ik aan mijn lichaam dat het afvallen effect gaat krijgen.
Mijn kleding gaat steeds beter zitten en ik voel me daar goed bij.
De momentjes dat ik het zwaarder had de afgelopen week, heb ik mezelf beloond met iets lekkers.
Gewoon iets kleins, maar wel heel bewust gekozen wat ik zou nemen.
Het lijkt tegen je te werken maar het tegendeel is waar!
Als je oprecht geniet van dit moment, is het daarna ook weer een goede stimulans jezelf te herpakken.
Al moet je, jezelf natuurlijk wel in de hand houden en niet ineens heel veel gaan snoepen.

Nu mijn eten gestructureerd op gezette tijden gaat, beginnen andere dingen ook structuur te krijgen.
Zo waren de boodschappen bij ons altijd een grote drempel.
Nu is boodschappen doen sowieso niet echt mijn favoriete bezigheid en ik ben er ook achter wat daar de reden van is.
Altijd vond ik het lastig om voor heel de week te bedenken wat er iedere avond weer op tafel moest komen.
De tijd vrij maken om lekker eten voor te bereiden was dan ook vaak het geen wat er bij in schoot.
Ook omdat het vaak een snelle, makkelijke, saaie prak was of het alternatief, fastfood.
Daar zit natuurlijk ook weinig uitdaging in om de tijd voor te nemen.
Onze kinderen eten helaas ook niet heel veel bijzonders en zeker niet gekruid.
Het was voor ons dus echt een levensstandaard geworden niet te veel te variëren.
Daarbij ben ik meestal degene die het menu mag verzinnen. Leuk die vrijheid maar de lol was er een beetje af met steeds maar dezelfde gerechten.
Het boek wat ik kreeg : Afvallen met gezond en vooral lekker eten, daar ben ik nog steeds ontzettend dankbaar voor.
Er staan geweldige recepten in die niet te ingewikkeld maar wel heel lekker en gevarieerd zijn en ik hoef het niet uit te puzzelen, in de zin: het zijn allemaal gerechten die verantwoord zijn om iedere dag te kunnen eten.
En dan combineer ik het meteen met het eten van de kinderen zodat, ze wel dezelfde groenten eten als wij dit doen, maar dan voor hun zonder al te veel poespas.
Scheelt ook weer al die pannen en niet te vergeten de vaat!

Dus dat is dan ook meteen de tip van de week van mij aan jullie!
Je kan best je eigen saaie gezonde! eetgewoontes blijven behouden, maar combineer het met een goed verantwoord boek of een aantal recepten die je via internet op zoekt.
Zo heb je al snel een heel weekmenu bij elkaar en hoef je alleen nog je boodschappen lijstje te schrijven en één of misschien twee momentjes van de week even langs de supermarkt te gaan.
Dit scheelt je tijd, geld en minder impulsieve aankopen of toch net even iets lekkers in het karretje te gooien.
Je hebt in huis wat je hebt en daar doe je het mee!
Zo doen wij het nu een aantal weken en dat werkt goed!
Vooral het bewust bedenken waar je trek in hebt en waar je het langst een vol gevoel van hebt maakt het kiezen voor de tussendoortjes ook een stuk gemakkelijker.
De voorkeur gaat nu sneller uit naar fruit, een handje noten of een blokje extra pure chocolade.

Onze app is ook nog steeds in gebruik alhoewel daar net iets meer discipline in mag (er schiet namelijk nog wel eens een foto bij in).
Dat geeft natuurlijk niets, omdat we het allemaal op onze eigen manier doen en onze eigen verantwoording hierin horen te nemen.
Toch blijft de steun en de bekende stok nog steeds erg belangrijk!
Dus dames! bij deze! we gaan er weer iets fanatieker in posten!

Nu het cruciale moment dat de weegschaal afgelopen dinsdag liet zien.
Het was weer een dikke Winsdag! met maar liefst….1,7 kilo minder.
Dit betekent dat ik nu 6 kilo afgevallen ben.
Dit verklaart dus zeker waarom mijn kleding weer lekker gaat zitten en sommige kledingstukken al wat ruimer gaan worden!
Heerlijk dit doet je goed! Zo zie je met elkaar is dit een geweldige manier van afvallen!
Lees je mijn blog en zit je ook nog steeds op het punt, dat je het fijn zou vinden net even die stok achter de deur te hebben?
Schroom niet en stuur me een mail @ mom-mentje@outlook.com er is nog plek genoeg om een nieuwe app er bij te plaatsen!
En als je al die gezonde levensstijl hebt? Wie weet heb je wel handige en leuke tips voor mij.
Hoe ben jij aan je gezonde levensstijl gekomen? en hoe heb je die weten te behouden?
Op naar weer een verantwoorde week! En dames ik ben trots op jullie, want bij jullie gaat het ook super goed!

Please follow and like us:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
Google+
https://www.mommentje.nl/winsdag-of-minsdag-voor-kilos">
Twitter
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram